برنامه ریزی جهت اجرا و بارگزاری برنامه عملیاتی وزارت بهداشت
بازدید و نظارت بر فعالیت مراکز درمانی فعال یا متقاضی در حوزه گردشگری سلامت به تفکیک بیمارستانهای دولتی، بیمارستانهای خصوصی، بیمارستانهای مراکز بیمهگذار، بیمارستانهای خاص (خیریه، نظامی، نهادها)، دارای مجوز پذیرش بیمار بین الملل، بر اساس تاریخ اخذ مجوز و زمان باقی مانده تا اتمام مجوز واحد درمانی ، در اولویت قرار گیرد .
نظارت بر تعرفه گذاری و تدوین بسته های خدمتی قابل ارائه به بیماران
نظارت بر ارائه خدمات شرکت های تسهیلگر به بیماران بین الملل در بیمارستان ها
نظارت بر حسن ثبت اطلاعات در سامانه آواب در قسمت توریسم درمانی با توجه به بازدیدهای موردی نظارت و راستی آزمایی
نظارت بر اجرای فرایندهای تدوین شده و نظارت بر سایت گردشگری سلامت بیمارستانهای دارای مجوزIPD و برنامه ریزی جهت ارتقا آن مراکز درمانی متقاضی دریافت مجوز
ارزیابی اولیه و معرفی مراکز درمانی به وزارت بهداشت به منظور صدور و تمدید مجوز
ابلاغ آیین نامه های حوزه گردشگری سلامت به مراکز درمانی و تحویل پروانه های های صادر شده از سوی وزارت متبوع به مراکز
پیگیری افزایش تعداد بیمارستان های دارای مجوز IPD
پیگیری اجرای مصوبات جلسات گردشگری سلامت دانشگاه
برگزاری جلسات هماهنگی با کارشناسان IPD مراکز درمانی
نیازسنجی آموزشی تیم IPD بیمارستان ها به صورت ساالانه
برگزاری دوره های آموزشی در زمینه گردشگری سلامت برای تیم IPD بیمارستان ها
حضور در جلسات هماهنگی درون بخشی و برون بخشی با موضوع گردشگری سلامت
شرکت در کارگروه های تخصصی گردشگری سلامت دانشگاه
ابلاغ آیین نامه ها، دستورالعمل ها و ... ارسالی از وزارت متبوع
تنظیم صورتجلسات کلیه جلسات هماهنگی برگزار شده
پاسخگویی حضوری و غیرحضوری به درخواست متقاضیان فعال در حوزه گردشگری سلامت
هماهنگی و برنامه ریزی در راستای افزایش تعداد مراکز درمانی دارای واحد IPD
نظام مند نمودن دلالان فعال در حوزه گردشگری سلامت
برگزاری جلسات با شرکتهای فعال در زمینه گردشگری سلامت در خصوص جذب بیمار بین الملل
هماهنگی و برنامه ریزی در راستای تشکیل واحد IPD در مراکز درمانی
تدوین اهداف کوتاه مدت و بلندمدت در زمینه جذب و درمان بیماران بین الملل
پیگیری ثبت اطلاعات بیمار خارجی در سامانه آواب و توسط کارشناسIPD و ارسال نسخه ای از آن در قالب فایل اکسل
برگزاری دوره های آموزشی و توانمند سازی تیم IPD
شرکت در نمایشگاه های گردشگری سلامت، سمینار، کنگره، همایش و کنفرانس ها
اهداف کلان:
توسعه و ارتقاء کیفیت خدمات
ارتقاء استانداردهای ایمنی بیماران
ارتقاء رضایتمندی گیرندگان خدمت بر اساس تکریم ارباب رجوع
مدیریت و توسعه منابع انسانی
توسعه و ایجاد زیرساختهای بهداشتی در ارائه خدمات و گسترش منابع فیزیکی و تجهیزاتی و …
آگاه سازی جوامع از خدمات شاخص قابل ارائه
استقرار مدیریت نوین مالی
بهبود فرآیندها و اصلاحات نظام اداری
توسعه تحقیقات کاربردی و تولید دانش در حوزه سلامت
مدیریت ریسک بلایا و افزایش آمادگی در برابر بلایا با رویکرد تمام مخاطرات
اصلاح و تقویت نقش و کارکرد نظارتی در ارتقاء سلامت منطقه تحت پوشش با محوریت صیانت از حقوق مصرف کنندگان
تبدیل شدن ایران به مراکز یا قطب های اصلی گردشگری سلامت