ﭼﮕﻮنگی راه اندازی IPD در مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی

ﭼﮕﻮﻧﻪ در ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن IPD  راه اﻧﺪازی ﮐﻨﯿﻢ؟

ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﺗﻮﺟﻪ داﺷﺖ ﮐﻪ IPD ﺗﻨﻈﯿﻢ ﮐﻨﻨﺪه رواﺑﻂ ﮐﻠﯿﻪ واﺣﺪﻫﺎی ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن ﺑﺎ ﺑﯿﻤﺎران ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻞ اﺳﺖ. ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ اﯾﺠﺎد IPD ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ ﺗﺒﯿﯿﻦ و اﺳﺘﻘﺮار ﮐﻠﯿﻪ ﻓﺮاﯾﻨﺪﻫﺎی ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺑﯿﻤﺎران ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ اﻋﻢ از ﭘﺬﯾﺮش، ﺗﺮﺧﯿﺺ، ﺑﺴﺘﺮی و ﻣﺮاﺟﻌﺎت ﺳﺮﭘﺎﯾﯽ اﺳﺖ. در واﻗﻊ ﺗﺎﺳﯿﺲ IPD در ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن ﻧﺸﺎﻧﺪﻫﻨﺪه ﺗﻌﻬﺪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﮐﯿﻔﯿﺖ اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ و ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﯿﺎزﻫﺎی اﯾﺸﺎن در ﻣﺤﯿﻂ ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن و ﺧﺎرج از آن اﺳﺖ. ﺑﻄﻮر ﺧﻼﺻﻪ ﺑﺮای اﯾﺠﺎد دﭘﺎرﺗﻤﺎن ﺑﯿﻤﺎران ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ ﻓﺮاﻫﻢ آوردن ﺷﺮاﯾﻂ و اﻣﮑﺎﻧﺎت ذﯾﻞ ﺿﺮوری اﺳﺖ:

فرآیند ها

ابزار و امکانات

نیروی انسانی

ساختار

 

ﺗﻬﯿﻪ ﻓﺮم ﻫﺎ و ﻗﺎﻟﺐ ﻣﮑﺎﺗﺒﺎت و ﮔﺰارش ﻫﺎ، ﺑﺴﺘﻪ ﻫﺎی ﺧﺪﻣﺎت و ﻗﯿﻤﺖ ﮔﺬاری آن، ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﻣﺘﻘﺎﺿﯿﺎن ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ را ﺗﺴﻬﯿﻞ و ﺳﺮﻋﺖ ﻣﯽ ﺑﺨﺸﺪ.

 

 

ﺑﻬﺘﺮ اﺳﺖ دﻓﺘﺮ IPD در ﭘﺎوﯾﻮن ﻣﺮاﺟﻌﺎن ﺑﯿﻦاﻟﻤﻠﻞ و وﯾﮋه ﻣﺴﺘﻘﺮ ﺷﻮد. ﻧﺼﺐ ﻋﻼﺋﻢ و ﺗﻬﯿﻪ ﮐﺘﺎﺑﭽﻪ راﻫﻨﻤﺎی ﻣﺮاﺟﻌﯿﻦ ﺧﺎرﺟﯽ و در ﺳﻄﺢ ﺑﺎﻻﺗﺮ اﯾﺠﺎد اﻣﮑﺎﻧﺎت ﭘﺰﺷﮑﯽ از راه دور ﺷﺮاﯾﻂ ﺑﻬﺘﺮیرا ﺑﺮای ﺟﻠﺐ رﺿﺎﯾﺖ ﺑﯿﻤﺎران ﺧﺎرﺟﯽ و اﺧﺬ ﮔﻮاﻫﯿﻨﺎﻣﻪ ﻫﺎی ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ ﻓﺮاﻫﻢ ﻣﯽ آورد.

 

آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﻪ ﺣﺪاﻗﻞ ﯾﮏ زﺑﺎن ﺧﺎرﺟﯽ و ﻓﺮاﮔﯿﺮی آﻣﻮزش ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ در ﺧﺼﻮص ﺑﺮﺧﻮرد ﺑﺎ ﺑﯿﻤﺎران ﺧﺎرﺟﯽ و ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﺧﺪﻣﺎت ﮔﺮدﺷﮕﺮی اﻋﻢ از ﻣﺘﺮﺟﻢ، ﺗﺮاﻧﺴﻔﺮ، ﺻﺪور و ﺗﻤﺪﯾﺪ وﯾﺰا ﺑﺮای ﮐﺎرﮐﻨﺎن IPD ﻻزم اﺳﺖ .ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﮔﺮوﻫﯽ از ﭘﺰﺷﮑﺎن وﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺑﺨﺶ ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ زﻧﺠﯿﺮه ای  ﭘﯿﻮﺳﺘﻪ  را  ﺑﺮای ﺗﺎﻣﯿﻦ ﺧﺪﻣﺎت ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺑﯿﻤﺎران ﺧﺎرﺟﯽ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺧﻮاﻫﻨﺪ داد.

 

ﺻﺮف ﻧﻈﺮ از اﯾﻨﮑﻪ IPD در ﮐﺠﺎی ﺳﺎزﻣﺎن اداری ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن ﻗﺮار ﻣﯽ ﮔﯿﺮد، ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺟﺎﯾﮕﺎه ﻣﺸﺨﺺ در ﭼﺎرت ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن ﺑﻪ ﻧﺤﻮی ﮐﻪ ارﺗﺒﺎط ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ آن ﺑﺎ ﮐﻠﯿﻪ ﺑﺨﺶﻫﺎ ﻣﻤﮑﻦ ﺑﺎﺷﺪ، ﺿﺮوری اﺳﺖ.